Verzekeraar Reaal vernieuwt
25 september 2014 | 08:00
Verzekeraar Reaal vernieuwt haar relatie met de klant. Het bedrijf introduceert deze week een in Nederland unieke manier om het beste van onlinebediening en bediening via de adviseur te combineren. Reaal wijst consumenten actief op zowel de toegevoegde waarde van onafhankelijk advies als op de mogelijkheden van direct afsluiten. Daarnaast is het nieuwe Reaal.nl overzichtelijk en eenvoudig van opzet, zodat klanten een geïnformeerde en bewuste keuze maken voor een verzekeringsproduct
Marcel van der Meulen, directievoorzitter van Reaal: “Wij bieden onze klanten een weloverwogen keuze. Daarbij hebben ze in elke fase van het proces de optie voor een goede adviseur. De verzekerde die weet wat hij wil kan nu zijn of haar verzekeringsproduct via Reaal.nl afsluiten. Deze stap past bij het nieuwe Reaal. Ons doel is om klanten financiële veerkracht te bieden.”
Reaal.nl faciliteert de route, indien de klant voor een adviseur ofwel voor direct kiest. De nieuwe website is daarnaast ontwikkeld op begrijpelijkheid en eenvoud. Bart Janknegt, directeur marketing en distributie: “Onze klanten geven duidelijk aan dat ze graag zelf achter het stuur willen zitten. De oriëntatie voor het afsluiten van een verzekering begint vaak online. Onze nieuwe website helpt klanten in deze behoefte, en laat transparant de verschillende opties zien. Reaal laat dus ook zien waar je wel of juist niet voor verzekerd bent. En geeft aan wanneer onafhankelijk advies voor jou wellicht handiger is dan direct afsluiten.”
Ook het logo van Reaal is onlangs gewijzigd vanwege de splitsing van de bank en verzekeraar van SNS REAAL. Van der Meulen: “De eigentijdse zon sluit aan bij onze nieuwe propositie en website. We laten hiermee helder zien waar we als Reaal voor staan, met de pay off ‘Leef je leven’. Omdat Reaal klanten faciliteert om weloverwogen te kiezen voor een verzekering zijn zij bewust financieel veerkrachtiger en kunnen zij vol zekerheid midden in het leven staan. En als het nodig is zijn wij er natuurlijk voor hen.”
Onder de noemer ‘Leef je leven’ nodigt Reaal consumenten en adviseurs uit om kennis te maken met het nieuwe bedieningsconcept. Dit gebeurt met tv-commercials, en via online zichtbaarheid.
Meer informatie: reaal.nl