Verzekeraar Reaal introduceert nieuw logo
21 juli 2014 | 08:00
“Met deze zon markeren we een nieuwe stap bij Reaal,” zegt Marcel van der Meulen, directievoorzitter van Reaal. Vanaf 21 juli gaat Reaal gefaseerd over naar het nieuwe logo, een logische stap in de splitsing van de bank en verzekeraar. De caleidoscoop uit het oude logo blijft bij moederbedrijf SNS REAAL. In september is de overgang naar het nieuwe logo compleet.
Naast de splitsing en het in gang gezette verkooptraject is 2014 om meer redenen een belangrijk jaar voor Reaal. “Klanten kunnen na de zomer hun verzekeringsproducten zelf bij Reaal afsluiten, waar dit vroeger alleen via het intermediair mogelijk was. Maar dan wel goed geïnformeerd, op heldere en eenvoudige wijze. Zodat ze een weloverwogen keuze maken. Het vernieuwde logo past als natuurlijke stap bij het nieuwe Reaal,” zegt Van der Meulen. Advies en de relatie met het intermediair blijft belangrijk voor het bedrijf. “Reaal gaat vol inzetten op de samenwerking met een groep intermediairs. Samen kunnen we onze klanten optimaal tot dienst zijn.”
Met de nieuwe koers van Reaal grijpt het bedrijf terug naar haar beginwaarden vanuit het verleden, de gedachte waarmee Reaal is opgericht. Terug naar eenvoud en het bieden van financiële veerkracht aan klanten. Om de kosten laag te houden, heeft het bedrijf er voor gekozen om het logo gefaseerd te introduceren. In de zomermaanden worden stapsgewijs alle uitingen aangepast.
Meer informatie: Reaal.nl