• NL
  • Taal: Nederlands (NL) Engels (EN)

    Contact

    Veelgestelde vragen

    • Ik heb een vraag over mijn verzekeringsproduct.

      Bij vragen over een verzekeringsproduct kunt u het beste direct contact opnemen met uw merk. Daar kunnen ze u het beste helpen. U vindt de links naar de klantenservice onderaan deze pagina. Athora heeft als holdingmaatschappij geen gegevens van u en kan u ook niet helpen met specifieke vragen over eventuele polissen.

    • Wat is het verschil tussen Athora Netherlands en de merken van Athora Netherlands?

      Athora Netherlands is de holdingmaatschappij. Maar u kent ons vast via onze sterke merken Zwitserleven en Reaal. Via deze merken bieden we producten en diensten aan op het gebied van inkomen voor later aan maar liefst 1,9 miljoen klanten.

    • Welke merken horen bij Athora Netherlands?

      Athora bestaat uit de verzekeringsmerken Zwitserleven en Reaal. Ieder merk richt zich met eigen producten en diensten op verschillende klantgroepen om optimaal in hun behoeften te voorzien.

      Lees meer over onze merken

    • Wat is de missie van Athora Netherlands?

      Athora Netherlands is een van de grootste pensioen- en levensverzekeraars in Nederland. Met de sterke merken Zwitserleven en Reaal bieden we producten en diensten aan op het gebied van inkomen voor later aan 1,9 miljoen klanten. Ons doel: Een onbezorgde toekomst met financiële zekerheid voor iedereen. 

    Contact opnemen met Athora Netherlands

    Heeft u een vraag over Athora of wilt u contact opnemen, stuur dan een e-mail naar info@athora.nl.

    Contact voor Media

    Leden van de media kunnen contact opnemen met onze mediawoordvoerder.

    Vragen over onze merken

    Athora Netherlands is het moederbedrijf van onderstaande verzekeringsmerken. Voor vragen over uw polis of een verzekeringsproduct kunt u terecht bij uw verzekeraar. Klik op een van de onderstaande logo’s om rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice van uw merk.

    Onze locaties

    Amsterdam

    Alkmaar

    • Torenburg

      • Kruseman van Eltenweg 1
      • 1817 BC Alkmaar
      Bekijk route

    Vraag of klacht

    Als verzekeraar willen wij eerlijk en verantwoord zakendoen. Bent u niet tevreden over onze manier van werken? Heeft u een klacht over schending van mensenrechten, milieu, natuur en andere duurzaamheidsthema’s in het kader van onze beleggingen, producten of individuen? Dan willen wij dit graag van u horen, of u nou klant, NGO of een andere belanghebbende bent. Dit geeft ons namelijk de kans om u op een goede manier te helpen en het helpt ons om onze producten en ons werk te verbeteren. U kunt ons bereiken via info@athora.nl. Indien gewenst kunnen we u ook doorverwijzen naar een onafhankelijk instituut.

    Tuchtraad Verzekeraars

    De Tuchtraad Verzekeraars houdt toezicht op het gedrag van verzekeraars. Zij toetst klachten op basis van bindende zelfregulering van het Verbond van Verzekeraars.

    Consumenten kunnen in het algemeen niet rechtstreeks bij de Tuchtraad hun klacht neerleggen. Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) kan tuchtklachten doorverwijzen naar de Tuchtraad. De Tuchtraad beoordeelt of een klacht gegrond is of niet. Als een klacht gegrond is, kan de Tuchtraad straf opleggen. Een straf kan variëren van een waarschuwing tot een berisping. Maar bijvoorbeeld ook het met naam en toenaam bekendmaken van de uitspraak. Ook kan de Tuchtraad het Verbond advies geven over het nemen van maatregelen tegen een verzekeraar. Zoals beëindiging van het lidmaatschap van het Verbond. De Tuchtraad kan geen schadevergoeding opleggen aan de verzekeraar.

    Gaat de klacht over de naleving van de Gedragscode Verzekeraars? Dan kunnen verzekeringsklanten en andere belanghebbenden die niet terecht kunnen bij Kifid, wel zelf een klacht indienen bij de Tuchtraad.

    Raadpleeg voor meer informatie het reglement van de Tuchtraad op tuchtraadverzekeraars.nl.