Veelgestelde vragen
-
Ik heb een vraag over mijn verzekeringsproduct.
-
Wat is het verschil tussen Athora Netherlands en de merken van Athora Netherlands?
-
Welke merken horen bij Athora Netherlands?
-
Wat is de missie van Athora Netherlands?
Contact opnemen met Athora Netherlands
Heeft u een vraag over Athora of wilt u contact opnemen, stuur dan een e-mail naar info@athora.nl.
Contact voor Media
Leden van de media kunnen contact opnemen met onze mediawoordvoerder.
Vragen over onze merken
Athora Netherlands is het moederbedrijf van onderstaande verzekeringsmerken. Voor vragen over uw polis of een verzekeringsproduct kunt u terecht bij uw verzekeraar. Klik op een van de onderstaande logo’s om rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice van uw merk.
Onze locaties
Amsterdam
-
Edge West
- Basisweg 10
- 1043 AP Amsterdam
Alkmaar
-
Torenburg
- Kruseman van Eltenweg 1
- 1817 BC Alkmaar
Vraag of klacht
Als verzekeraar willen wij eerlijk en verantwoord zakendoen. Bent u niet tevreden over onze manier van werken? Heeft u een klacht over schending van mensenrechten, milieu, natuur en andere duurzaamheidsthema’s in het kader van onze beleggingen, producten of individuen? Dan willen wij dit graag van u horen, of u nou klant, NGO of een andere belanghebbende bent. Dit geeft ons namelijk de kans om u op een goede manier te helpen en het helpt ons om onze producten en ons werk te verbeteren. U kunt ons bereiken via info@athora.nl. Indien gewenst kunnen we u ook doorverwijzen naar een onafhankelijk instituut.
Tuchtraad Verzekeraars
De Tuchtraad Verzekeraars houdt toezicht op het gedrag van verzekeraars. Zij toetst klachten op basis van bindende zelfregulering van het Verbond van Verzekeraars.
Consumenten kunnen in het algemeen niet rechtstreeks bij de Tuchtraad hun klacht neerleggen. Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) kan tuchtklachten doorverwijzen naar de Tuchtraad. De Tuchtraad beoordeelt of een klacht gegrond is of niet. Als een klacht gegrond is, kan de Tuchtraad straf opleggen. Een straf kan variëren van een waarschuwing tot een berisping. Maar bijvoorbeeld ook het met naam en toenaam bekendmaken van de uitspraak. Ook kan de Tuchtraad het Verbond advies geven over het nemen van maatregelen tegen een verzekeraar. Zoals beëindiging van het lidmaatschap van het Verbond. De Tuchtraad kan geen schadevergoeding opleggen aan de verzekeraar.
Gaat de klacht over de naleving van de Gedragscode Verzekeraars? Dan kunnen verzekeringsklanten en andere belanghebbenden die niet terecht kunnen bij Kifid, wel zelf een klacht indienen bij de Tuchtraad.
Raadpleeg voor meer informatie het reglement van de Tuchtraad op tuchtraadverzekeraars.nl.